Als je hier klikt kom je bij YAHOO.PHOTOS. Daar staan de fotos die ik gemaakt heb tijdens deze vakantie.

Aangezien we weer bijna voor niks naar de overkant van de grote plas konden komen (onder de 2500 piek, vliegen en een auto !) hebben we besloten om het nog maar eens te doen:

Florida en omstreken, juni 1999:

12 juni 1999:

Auw ! Ik kan mijn bed maar niet uitkomen. Gelukkig leven wij op 15 minuten afstand van Schiphol, dus het maakt niet zoveel uit, al met al waren we, voor mijn gevoel, veel te laat op Schiphol. Naja, we vliegen Martinair, en die zijn toch ook nooit op tijd ?
Inderdaad. MP632 is te laat naar Miami.
Waren we eens een keer snel door de douane ging het bij Alamo helemaal mis. Ik zal een heel lang verhaal absoluut kort vertellen, ik trek mijn tip om altijd de kleinste auto te huren bij deze in. Ik heb 2 uur echt alles geprobeerd, van schreeuwen tot smeken, ik kreeg de kleinste auto die ze hadden. Punt uit, niets aan te veranderen. Kan iemand mij helpen onthouden dat ik volgende keer gewoon naar Hertz ga ? Uiteindelijk voor 10 dollar (!) per dag bijbetalen een grotere auto meegenomen.
Om 22:30 lokale tijd in Miami art deco district, en meteen plat.

Beach Plaza Inn, Miami,
hotel: vooruit betaald
afstand: 15 mile

13 juni 1999:

Om half 8 opgestaan, jup, jetlag heeft echt zo zijn voordelen !, en om 8 uur het hotel uit gelopen op zoek naar ontbijt. Mc Donalds was om de hoek, dus ontbeten met fast food ontbijt spul.
De Everglades overgestoken. Aangezien het al wat later was, toch maar niet over het kleinste weggetje, maar lekker op het gemakkie over de gewone weg. !! SAAI !!.
Aan de westkant van de Everglades gezocht naar een betaalbare AirBoatRide. Niet gevonden. Dus zijn we met een hele gewone boot de zuidkant van dit moeras ingegeaan. Viel dus wel een klein beetje tegen.
Hup hup hup de insterstate up, en doorgekacheld naar Sarasota. Om 19:00 een motel gevonden uit het couponnenboekje, en om 19:05 lagen we in het zwembad.

Cadilac motel, Sarasota,
kamer 114
motel: US$ 29,00 (ex)
afstand: 295 mile

14 juni 1999:

klik voor website klik voor groters Morgens naar de Lowry zoo in Tampa geweest. Een leuke dierentuin waar ze enorm veel investeren in het welzijn van de dieren. De mens is echt te gast in de verblijven van de dieren.

Later Camping Gaz en een paar hele goede kaarten gekocht, en verder naar het noorden over interstate 75.
Vroeg in de avond in Talahasse, en vrijwel direct een motel gevonden. 's Avonds gegeten bij "CiCi's all you can eat pizza buffet"

Collegiate Village inn, Tallahassee,
kamer 118
motel: US$ 29,00 (ex)
afstand: 375 mile

15 juni 1999:

We blijken een niet rokers auto te hebben, dus heeft Alamo ook de sigaretten aansteker maar buiten werking gezet. De telefoon oplader en het passagiers leeslampje zijn dus nutteloos... Gelukkig hebben we geen elektrieke pomp voor een luchtmatras bij ons. Kan iemand mij helpen herrinneren dat ik volgende keer met EuropCar ga ?
Volgens het weerkanaal is het in het gebied waar wij heen gaan niet al te best weer, dus we gaan voorzichtig verder. Maar niet voordat we het ontbijt buffet geplunderd hebben. Zomaar ! Brood in plaats van donuts...
We hebben weer een uur kado gekregen (van pacific time naar central time), en komen in Montgomery, Alabama uit.

Capital Inn, Montgommery,
kamer 329
motel: US$ 22,00 (ex)
afstand: 285 mile

16 juni 1999:

We moeten vandaag een behoorlijk stuk omrijden, want we moeten via een interstate Mississppi in, zodat we de coupon boekjes van deze staat kunnen bemachtigen. Aan bijna alle interstates zitten namenlijk visitor centers waar ze je met alles kunnen helpen. Dus ook met couponboekjes.
Om 15:00 zijn we bij de Natchez trace parkway, we gaan verder waar we in januari gebleven zijn.
Aangezien er langs de Natchez trace bijna geen grotere plaatsen zijn, besloten we om deze nacht de tent op te zetten. Een enorme zoekpartij was het gevolg. We moesten van het ene national park naar het andere, en dat kostte dus effe iets meer moeite dan gedacht. Zeker als je ontdekt dat het nationaal park waar we naar toe willen, uit meerdere delen bestaat, die niet tegen elkaar aan liggen...Uiteindelijk toch de camping gevonden, vlakbij Tupelo (waar Elvis Presley is geboren).
We konden kiezen, voor 8 dollar in het bos, op 15 minuten lopen van het dichts bijzijnde toiletgebouw, op schuine grond, met boomwortels en beesten, of voor 12 dollar op een beschaduwd grasveld, met stromend water, electra, honden, wasberen en de toilet binnen zicht. Mwoa, toch maar het grasveld gekozen :-)

Tombigbee state park, Tupelo
TENT
camping: US$ 12,00 (inc)
afstand: 379 mile

17 juni 1999:

Errug vroeg op, het wordt om 6 uur al licht, dus ...
klik voor website klik voor groterVroeger was er maar een weg van het noorden richting Alabama. Langs deze oude weg hebben ze tegenwoordig een nieuwe weg gelegd. De asfaltweg slingert zich links en rechts van de oude trail. Het nationaal park is deze weg. 742 km lang (!) en maximaal 5 km breed... Een zeer mooie weg, rustig, en goed onderhouden. Geen dorpen, geen mensen, geen reclame, kortom, rust ! Om de zoveel mile zijn er wel dorpjes aan de kant van de weg, maar je moet echt de trace parkway verlaten om daar te komen. De Natchez trace verder afgereden. Veel wandelingen gemaakt, mooie paden, watervallen, beekjes, beesten (!) en bomen gezien.

Shit ! Er is feest in Nasheville, en alle hotels / motels zitten stampvol ! En die motels die er nog plaatsen hebben zijn duur (-: Naja, moet dan maar.
's Avonds bij een restaurant gegeten waar je 5 dollar voor een stukje vlees betaald, en dan voor 2 dollar erbij ongelimiteerd kan scheppen uit het buffet (Ponderosa). Later op de avond nog geprobeerd de stad in te komen, maar het was te druk.

Red carpet inn, Nasheville
motel: US$ 39,15 (inc)
afstand: 258 mile

18 juni 1999:

Een rustdag gepland. Nog een keer geprobeerd om in het centrum van Nasheville te komen, maar het is echt stamp vol, en stik druk. Dus naar de randen van de stad getrokken, en uitgebreid wezen shoppen.
Lunch in een stadspark, en halverwege de lunch er achter gekomen dat de sleutels van de auto in het contact zitten, en de deuren dicht... 3 kwartier lopen verder een telefoon gevonden, Alamo gebeld en men zou binnen een uur bij ons zijn. 3 Uur later stond de sleutel-boer voor onze neus. Kan iemand mij helpen onthouden dat ik volgende keer gewoon met Enterprise ga ?

Red carpet inn, Nasheville
motel: US$ 39,15 (inc)
afstand: 66 mile

19 juni 1999:

klik voor groterVandaag richting Knoxville over scenic highway 70, ofterwijl een mooie route. Lunch bij een echte drive IN, waar je je auto parkeert, en dan komt er zo'n meisje met je eten naar de auto toe. Wel eerst even proberen jezelf verstaanbaar te maken door die gare blikken luidsprekertjes. 's Middags alweer de tijd grens over de andere kant op, dus we verliezen een uur. Al met al, met wat moeite een motel gevonden buiten de stad. Ik ben nog wat gaan shoppen, Inge is alvast gaan slapen.

Sunbeam Motel, Knoxville
kamer 114
motel: US$ 27,00 (inc)
afstand: 274 mile

20 juni 1999:
Vandaag de Great Smokey Mountains. Een bergrug die tussen Mississippi en de Carolina's ligt. Wauw ! Het blijkt een populair wintersport gebied te zijn, maar aangezien men 's zomers ook wat wil, hebben ze de hoofdplaats volledig volgebouwd met tijdverdrijf. Karten, golfen, laserquest, bungee jumping, naja, noem het en er staan er 10 van. Dollywood zit ook nog eens om de hoek.
Aangezien het goed vol was, zijn we doorgereden naar de andere kant van de mountains, en hebben daar een motel gepakt.

Terry Lynn Motel, Dellwood, Waynesville
kamer 7
motel: US$ 25,00 (ex)
afstand: 155 mile

21 juni 1999:

klik voor website klik voor groterWe hebben weer zo'n verschrikkelijk mooie weg ontdekt, de Blue Ridge Parkway . Je rijdt precies over de bovenste rand van de bergen die er in het zuidoosten liggen. Waanzinnig mooi ! Vooral het eerste stuk (zuid richting noord) is prachtig ! Natuurlijk hadden wij weer pech, en doemde er een vreselijke hoeveelheid mist op (-: De uitzichten waren bedorven, maar de weg bleef mooi...

's Avonds aan de weg op een kampeer terrein de tent gestald. Boodschappen doen, en dus 12 mijl haardspeld bochten 10% naar beneden, en in het donker dezelfde weg terug... Brrrr, en dat voor een laaglander... Vrij rot geslapen... Het bleef maar misten namelijk, en dan klinkt dat als regen...

Crabtree Meadows Camping, BR-PKWY
TENT
camping: US$ 12,00 (inc)
afstand: 189 mile

22 juni 1999:

Een zeiknatte tent ingepakt, en vertrokken. Weer naar beneden, want een stuk van de weg was afgesloten na een rock slide, dus in het dal rustig de tent gedroogd. Vandaag kalm aan doorgereden. 's Avonds de was gedaan in een laudromat ding waar je nog niet dood aangetroffen zou willen worden, maar wel heel aardige mensen.

Carolina Pepsi Motel, Wilkesboro
motel: US$ 25,00 (inc)
afstand: 135 mile

23 juni 1999:

We hebben de Blue Ridge Parkway tot aan Virginia gereden, en gaan nu langzaam aan zuidwaarts.
s' Middags zelf kersen geplukt. Hoeveel emmers of dat we wilden hebben ? Op mijn antwoord dat ik maar een pondje wilde hebben werd ik aangekeken alsof ik helemaal gestoord was...
Moeilijke buurt voor overnachtingen, we zitten rond R.J. Reynolds gebied (grootste (?) tabaks producent ter wereld) in Selma, dus alles is duur. Vandaar effe snel wat mijlen erbij gestampt, en zo ver naar het oosten als nog verantwoord was.

Scottisch inn, Mocksville
kamer 120
motel: US$ 29,99 (ex)
afstand: 291.7 mile

24 juni 1999:

Uitgebreid uitgeslapen, en om ruim 11 uur vertrokken. Zuidwaarts via via met alerlei leuke weggetjes richting South Carolina.
Om 17:00 al een motel gevonden langs de interstate, dus eigenlijk een variant op een rustdag.

Economy motel, Rockingham
kamer 119
motel: US$ 19,95 (ex)
afstand: 170 mile

25 juni 1999:

De interstate af naar het zuiden. De staat New York heeft vakantie, en dat merk je...Weinig discipline in het verkeer, veel getoeter, kortom vermoeiend rijden met al die noordelingen... New Yorkers zijn echt asociaal !
In het welcome Centre van South Carolina een folder gevonden van Francis Beidler Forest. klik voor website klik voor groterEen moeras gebied zoals een moeras is. Dus niet gecultiveerd, geen mooie uitzichtjes, maar een simpele boardwalk van anderhalve mijl dwars door het moeras. Als er een boom omlazert, laten ze die liggen, als een orkaan het pad verwoest laten ze het oude pad liggen, kortom, puur natuur. Fantastisch !! Wat is dat mooi zeg. We waren de enigen op de wandeling, dus we hebben de mooiste muziek gehoord: stilte vermengd met het getjirp van honderden vogels. Wauw !
Ook hier werden we ingehaald door het weer, en de laatste paar honderd meter hebben we in de stromende regen moeten afleggen. Nat tot op de laatste draad kwamen we weer in het bezoekers centrum waar ze de airconditioning loeihard aan hebben staan... Joepie (-;

's Avonds maar weer eens uit eten bij een steakhouse waar ze ook nog een buffet bij hebben. Mocht je ooit in Santee, SC komen, ga dan niet bij het plaatselijke steakhouse eten...

Mansion park Motor Lodge, Santee
kamer 19
motel: US$ 20,00 (ex)
afstand: 240 mile

26 juni 1999:

Volgens het welcome Centre van Georgia zitten alle motels ten zuiden van ons vol. We zouden minstens nog door moeten rijden naar Florida (+200 mijl), of erg veel geld moeten neerleggen. Dus draaien we om, en gaan een stukje noordwaarts. Pakweg 15 mijl verderop hebben we een spotgoedkoop motel, met zwembad. Soms moet je wel eens eigenwijs zijn...

Budget Inn, Hardeeville
kamer 150
motel: US$ 28,55 (inc)
afstand: 230 mile

27 juni 1999:

klik voor website Vandaag door het Savannah Wildlife Refuge gegaan, een natuurpark met water... En aangezien het warm is, en de zon schijnt, hebben we ruimschoots voldoende aligators gezien.

Verder gereden naar Daytona, en hetzelfde motel genomen als in januari. Wederom spotgoedkoop, en... met keukentje !

afstand: 261 mile

28 juni 1999:

Vandaag naar het natuurgebied waar de NASA zijn hoofdkwartier heeft, Merrit Island. Helaas voor ons is het een muskieten (muggen) zomer, en worden we bijna de auto weer ingejaagd door de prik dames... Nadat we voor 40 gulden afweermiddelen hebben gekocht, ondernemen we een 2e poging.
Mooi, mooi en nog eens mooi ! Als je op de autotour zit, kun je op een gegeven moment van de weg af, linksaf, echt dwars het natuurgebied door ! We hebben arenden vissen zien vangen, we hebben aligators vogels zien eten, kortom mega ! Alleen die muggen he ? Wat een gedoe. Langer dan 20 seconden kon je niet de auto uit, en dan nog zat de hele auto vol met ongenode gasten. (-: We kunnen vliegen naar de maan, honderden dieren roeien we uit, maar een paar muggen zijn ons allemaal te slim af...

afstand: 189 mile

29 juni 1999:

"Even" naar Orlando. Het is te doen, van Daytona naar Orlando en terug op dezelfde dag, maar het is eigenlijk net een halfuurtje te ver. Maar aangezien Orlando bijna vol zit, en er geen budget kamers meer beschikbaar zijn, doen we het toch maar zo.
klik voor website klik voor groterOnder andere een bezoek gebracht aan "Skull Kingdom" tegenover Wet 'n Wild. Een soort spookhuis maar dan met een heleboel levend personeel die hun uiterste best doen om jou aan het schrikken te krijgen. Met kleine kinderen absoluut niet aan te raden, als je niet al te snel schrikt erg leuk !

's Avonds, met korting :-), naar Wet 'n Wild. Een zwemparadijs op zijn amerikaans. Glijbanen alom, helaas moet je nog steeds bijna alles op een zwemband doen. LET OP ! Als je besluit van de "steile" te gaan, houdt dan ook echt je benen heeeeel strak tegen mekaar ! :-))
Om 23:00 worden we er uitgezet, en om 0:30 zijn we weer in het motel.

afstand: 188 mile

30 juni 1999:

klik voor website klik voor groterUniversal studios atraktiepark. Een megading, vele malen leuker dan het statische gedoe van Disney.

afstand: 153 mile

01 juli 1999:

Vanmiddag gaat het vliegtuig, dus rustig aan gedaan. In Orlando nog wat laatste boodschappen gedaan, en tussen de middag een chinees / japans buffet gegeten. Eat all you like sushi ! Burp !
Bij het inleveren van de auto gaat het alsnog bijna mis, men is vergeten in de computer te zetten dat we one-way hadden. Nou maakt dat qua geld niet uit, maar het staat wat slordig, Miami heeft een auto tekort, en Orlando 1 teveel. En dat moest ik dus gaan uitleggen...Naja, kan iemand mij helpen onthouden dat ik volgende keer met Dollar ga ? Zoals te verwachten viel was Martinair weer te laat, maar uiteindelijk toch retour Nederland (-: