Als je hier klikt kom je bij het fotoalbum. Daar staan de fotos die ik gemaakt heb tijdens deze vakantie.

LET OP ! Zie je ergens op deze pagina een grijs vlak met fotos of alleen een kader, kun je klikken om de foto groter te maken. Nog een keer klikken brengt je terug naar het grijze vlak.

vrijdag 30 januari 2004

Eindleijk is het zover. Vandaag gaan we naar Florida samen met Sandra en Stefan. Om ongeveer 8 uur zijn we op Schiphol en na de koffer check en het inchecken aan de balie, komt Stefan erachter dat hij zijn fototoestel in de auto heeft laten liggen. Zijn vader gebeld en die is weer terug naar Schiphol gereden. Terwijl Niels en Stefan daarop wachten gingen Sandra en Inge tax-free shoppen. Op tijd in het vliegtuig gestapt, maar zoals te verwachten van Martinair met een half uur vertraging op stap.
We zijn op tijd geland om 15.40 lokale tijd in Miami. Bij de douane was het weer de gebruikelijke chaos. Eén hal met allemaal mensen, en een paar ambtenaren die het totaal niets kan intreseren.
Met het busje naar Dollar "rent een auto". Om 18.15 reden we weg met 2 Dodge Neons. Gezellig in de file. ROnd 19.30 á 20.00 waren we in het motel. We zijn naar de Burger King gegaan om te eten en daarna hebben we wat eerste boodschappen gedaan.
Om 23.30 gingen we naar bed

Super8 motel, #103
$60,01 incl. ($53,10 ex) / vanuit nederland gereserveerd
36,2 mile gereden

zaterdag 31 januari 2004

Vanmorgen erg vroeg wakker. Uiteindelijk om 6.00 opgestaan, gedoucht en de koffers omgepakt. Bij de office van het motel koffie, thee donuts en toast gehaald. Lekker ontbeten. Sandra en Stefan hielden het langer uit. Om 7.30 kwamen ze er aan.
We hebben een ander motel gezocht voor de komende drie nachten, en nog wat gewinkeld. Toen kwamen we erachter dat de linker achterband van onze auto leeg was. Weer terug naar het motel om met het autoverhuur bedrijf te bellen. We konden naar "Carl Pelt" gaan, een goodyear dealer om de band te laten plakken op kosten van Dollar. Na veel gezoek en aanwijzingen van extreem vriendelijke amerikanen uiteindelijk op het goede adres gekomen.
Stefan en Inge zijn toen met de andere auto de koffers van het ene naar het andere motel gaan brengen, terwijl Niels en Sandra in de garage bleven. Om ongeveer 11.30 konden we weer verder.
Vandaag gaan we richting Miami ook op zoek naar gasblikjes (niet gevonden). Helaas is het gaan regenen, en het houdt niet echt op. Omdat het toch al wat later is besluiten we een beetje met de auto rond te touren. We stoppen af en toe voor een winkeltje en rijden door naar downtown Miami.

Als het even wat minder regent stoppen we in een parkje met een vijver om daar wat te wandelen. Hier wordt de eerste alligator van de vakantie gesignaleerd. Het beest ligt gewoon op zijn gemakje in een vijver naar ons te kijken, en is zelfs zo aan mensen gewend dat ie langzaam dichterbij zwemt...Waarschijnlijk in de hoop op eten. Gefasineerd blijven we kijken totdat het weer flink gaat regenen.

We rijden door naar Miami Beach, maar het is al te donker geworden.
Om ongeveer 18.30 beginnen we aan de terugreis naar het motel. Onderweg stoppen we bij een "Miami's grill en sub" waar we wat gaan eten. Om 21.15 zijn we weer bij het motel. Stefan gaat meteen slapen, de rest blijft nog even buiten onder het afdakje zitten. Het regent nog steeds een beetje. We gaan om 22.45 slapen.

113,5 mile gereden

zondag 1 februari 2004

Vanmorgen om 7.00 opgestaan. Met z'n allen ontbeten in de receptie van het motel, en daarna nog even naar de Walmart gegaan, om vervolgens door te rijden naar de Keys. Het regent, en niet zo'n beetje ook. Koud is het gelukkig niet. Tegen de tijd dat we bij de vogelopvang op key largo zijn, regent het wat minder. We smeren lunch om die aan het water op te eten. Halverwege de wandeling door het park begint het weer te stortregenen, en we gaan door en door nat trerug naar de auto.
Na een tijdje klaart het toch op, en we komen bij een boardwalk aan. We lopen heen over het strand, en terug over de boardwalk. Het weer is omgeslagen en nu is het ineens 30 graden. We luieren wat en gaan weer terug naar de auto. Het is nog een behoorlijk stuk rijden naar Key West. Na de nodige stops komen we om ongeveer 16.30 aan.

We beginnen bij het "meest zuidelijke punt" van de verenigde staten. Op 90 mijl hiervandaan ligt cuba. We kunnen het niet zien. We lopen via de winkelstraat naar het plein waar de zonsondergang wordt gevierd. Er zijn een heleboel straat artiesten aanwezig, en wat markt-kraampjes. Om 17.55 gaan we naar de zonsondergang kijken. Binnen een kwartier was ie weg. Het was wel weer een schitterend gezicht.

We wandelen terug naar de auto, en gaan weer noordwaarts.

Op Key Largo gaan we bij het Japanse restaurant eten waar we eerder zijn geweest. We komen er om ongeveer 21:30 aan en om 22.30 gaan we weer op weg naar het motel. We kletsen nog wat buiten voor de kamers. De jongens zetten hun fotos over en om 0:00 gaan we slapen.

264,6 mile gereden

Maandag 2 februari 2004

Weer om 7.00 opgestaan, Niels om 7.30 en met zijn vieren ontbeten, naar de Walmart en om 9.45 reden we naar de Everglades. Eerst het visitor center bezocht en toen naar de eerste wandeling, de Gumbo Limbo trail. Lekker door het bos in de schaduw. Het is al aardig warm, ongeveer 30 á 35 graden celcius. De 2e wandeling ligt ernaast en er is bijna geen beschutting. Het stikt hier weer van de dieren. Bijna meteen zien we een aalscholver met een vis in zijn bek zwemmen. Later zien we een reiger een vis vangen.
We hebben weer tientallen alligators gezien, aalscholvers, een paar schildpadden en een Osprey (roofvogel). Na deze wandelingenzijn we weer in de auto gestapt en doorgereden naar een plekje waar Niels, Sandra en Stefan 2 wandelingetjes van het pad af hebben gemaakt. UInge heeft lekker in de zon gezeten. Niels heeft daarna nog een derde wandeling door het water in zijn eentje gemaakt. Na drie kwartier zijn we weer verder gegaan richting de Pa-Hay-Okee overlook hebben we nog van het uitzicht genoten. Op de terugweg zagen we een alligator recht onder de boardwalk liggen. Hij lag zo dichtbij dat je 'm bijna kon aanraken.
De volgende wandeling was de Mahogany trail. Dit was weer een boardwalk, ditmaal door bebost gebied. We hebben allemaal nog even aan een liaan geslingerd die over het pad hing. Ook dit was weer een schitterende omgeving.
De één na laatste wandeling was de Bay Shore loop. We konden alleen niet het hele rondje doen, wnat er was een gedeelte van het pad onder water gelopen. Tijdens de wandleing kregen we een tip om ook eens bij de Ecopond te gaan kijken. Die lag vlakbij, en het bleek een waardevolle tip. Rondom de vijver waren redelijk wat vogels anwezig, en in de vijver zwommen een aantal alligators. Toen we het rondje eromheen gingen lopen zagen we een grote alligator vlak naast het hek liggen. We hebben natuurlijk de nodige fotos gemaakt, en zijn weer verder gelopen. Toen we bij de zijkant bij een klein vijvertje waren, kwamen we bij een klein vijvertje. Hier zagen we een hele grote schildpad onder water zwemmen. Wat een schitterend gezicht was dat ! Tegen 18.00 waren we klaar met de wandeling en zijn we richting Homestead gereden.
Bij CiCi's hebben we pizza gegeten en om 21.45 waren we weer terug in het motel. Het is een heerlijke avond, dus hebben we nog wat buiten gezeten. Om 22.30 zijn we gaan slapen.

115,9 mile gereden

Dinsdag 3 februari 2004

Vanmorgen weer erg vroeg op, om 6.30 uur en vanaf 7.00 op de rest zitten wachten. Om 8.00 gaan ontbijten en om 9.30 uur uitgecheckt, boodschappen gedaan en getankt bij de Walmart. Om 10.00 gingen we eindelijk echt op pad.
Vandaag reden we dwars door de Everglades en doen we de loop-road. Het is weer feest. Er liggen tientallen, mischien wel honderden alligators in zicht, in het water, en zelfs langs de weg. Ook zien we een wild zwijn en ontzettend veel reigers, ibissen, ooievaars en nog veel meer vogels. Bij onze lunchplek vinden we een zwarte adder.
's Middags gaan we nog even shoppen bij een factory outlet mall. We komen vrij laat in Fort Meyers aan en het is flink zoeken naar een motel. Aan de couponnetjes hebben we niks. Uiteindelijk om 19.30 kwaemn we aan bij een partikulier motel (er zitten hier eigenlijk alleen maar ketens), en zij wilde wel iets van de prijs af doen. Normaal vroeg ze $60,00, nu mochten we de kleine kamer voor $40 en de grotere kamer voor $45 op voorwaarde dat we maar één bed zouden gebruiken. We halen magnetron maaltijden in de supermarkt naast het motel, en gaan vroeg (22.15) naar bed.

onbekend motel, #120
Ft. Meyers
$45,00
209,8 mile gereden

woensdag 4 februari 2004

Vandaag om 7.00 opgestaan en om ongeveer 9.30 uitgecheckt. We beginnen met een binnendoor weggetje maar het schiet niet echt op en we moeten een lang stuk rijden, dus nemen we maar de interstate. Om 12.30 hebben we bij een state park geluncht. Daarna weer teug de interstate op en om ongeveer 16.00 waren we in Ocala. Het 2e motel gaf ons een goede prijs voor grote kamers, dus het verwacchte lange zoeken bleef uit. We hebben nog wat geshopt, en gegeten bij Barnhill, een goed buffet.
Terug bij het motel zakt Sandra door een stoel en loopt het bad bijna over omdat Niels de kraan niet uit kan krijgen, en met de knop in zijn handen staat, Uiteindelijk is alles goed gekomen en gaan we om 23.00 naar bed.

268,2 mijl

Donderdag 5 februari 2004

Vandaag om 8.30 opgestaan. We gaan naar Silversprings en dat ligt maar op 9 mijl hier vandaan, dus rijden we om 10.40uur weg. Onderweg halen we nog broodjes en om 11.15uur zijn we er. We hebben een kortingsbon van $13,00 voor de entree, dus betalen we $19,95 voor de inkom.

Eerst gaan we naar de slangenshow en daarna nog naar de insektenshow. Dan is het tijd voor de eerste boottocht. Onderweg zien we veel alligators, schildpadden en vogels. Ook komen we langs apen, struisvogels, bokken, giraffen en nog veel meer dieren. Daarna gaan we lunchen op de picknickplek bij de parkeerplaats. Na de lunch gaan we naar de glazen bodem boot. Je kan door de bodem van de boot de bodem van het meer/rivier zien, met de verschillende bronnen. Ook hier zien we weer de verschillende dieren. De volgende atractie is de jeep safari en om 15.30 gaan we met de laatste boottocht mee. We zitten nog wat in het zonnetje en om 17.00 verlaten we het park.
Onderweg naar het motel doen we nog wat boodschappen en in het motel gaan we koken.
Niels maakt macaroni met kaas, gehakt,ui, champignon en saus. Na het eten gaan Niels, Sandra en Stefan nog wat winkelen. Inge blijft nog wat tv kijken en schrijven. Om 22.30 komen de shoppers terug, en gaan we slapen.

53,4 mijl

Vrijdag 6 februari 2004

Om 8.30 opgestaan, on tbeten en om 10.00 route 40 genomen naar Daytona Beach. Eerst zijn we naar een motorzaak voor Stefan gegaan. Daarna zijn we met de auto het strand opggereden en hebben we geluncht op het strand. We hebben pootje gebaaid en nog wat in de zon gelegen.
Om 14.45 zijn we weer verder gereden. Eerst een stuk over het strand, en toen over de A1A. We hebben nog wat geshoped en om 18.00 zijn we weer terug gegaan naar het motel, daar hebben we macaroni gegeten en gewassen.
Hoelaat we naar bed zijn gegaan weet ik niet meer.

188,5 mijl

Zaterdag 7 februari 2004

Om 8.30 opgestaan, koffers gepakt en om 10.30 richting Orlando / Kissimmee gereden. Het is niet zo ver, dus kunnen we onderweg wat winkelen en wat kleine omweggetjes nemen. We lunchen ergens in de buurt van een meer, in een bebost gebied wat te koop staat. De fundamenten van een huis staan er, maar er wordt niet meer aan gewerkt. Het uitzicht is in ieder geval mooi.
Om 15.30 waren we in Kissimmee. Het eerste motel was meteen raak, maar Sandra wilde nog wat verder kijken. Nadat weuur langs de 192 aan het zoeken waren, zijn we weer terug naar het eerste motel gegaan. De kamers geregeld. Sandra en Stefan blijven 6 nachten, wij 1 nacht, dan 2 nachten niet en dan weer 3 nachten wel.
We bellen met Tim en Marianne en spreken af dat we om 18.00 uit het motel weg gaan.
Als we bij hun aankomen bewonderen we eerst hun lemax kerst dorp. Het is behoorlijk groot met 3 treinen, veel bergen en bomen. Marianne heeft zich erg uitgesloofd met het eten koken. Er is teriyaki zalm (erg lekker), kippenvleugel filet, knoflook aardappelpuree, champignons, broodjes,paprika, ui en asperges. We eten buiten. Er staat een "buffet", en de tafel is mooi gedekt. In de tuin hebben ze een mooi zwembad met 2 watervalletjes, en er branden fakkels. Het was erg gezellig. Het toetje eten we binnen. Het bestaat uit aardbeien, slagroom, vanille ijs en key-lime pie (verschrikkelijk lekker !). We drinken koffie (met liekuer) en thee, en kletsen nog wat. Ook e-mailen we even.
Om ongeveer 23.30 gingen we weer terug naar het motel, maar eerst even ontbijt halen bij de walmart. Om 0.00 liggen we op bed.

apollo inn, #213
149,9 mijl

Zondag 8 februari 2004

Voor de verandering maar weer eens om 8.30 opgestaan. Dit keer op de kamer van Sandra en Stefan gegeten. Om 10.30 gingen we op stap. Eerst maar eens gaan midget golfen. We hebben een early bird koring (50%) voor de Hawaiian rumble adventure miniature golf. Het was erg leuk, en we hebben veel gelachen. Inge was eerste, Niels tweede, Stefan derde en Sandra vierde.
Na het golfeb gingen we opzoek naar lunch, subway, en een Fossil winkel op international drive voor een horloge voor Sandra en Stefan. Om 15.00 eindelijk de winkel gevonden, had ie niet de juiste collectie. Daarna zijn we weer terug naar het motel gegaan, en hebben Niels en Inge hun spullen gepakt, en via de turnpike naar Rose gereden.
Om 19.30 kwamen we aan. Iedereen was aanwezig. We hebben met Rose lasagna en stokbrood gegeten en de hele avond gekletst over het board. Om 23.00 zijn we naar bed gegaan

Rose, #jeff's room
Boca raton
$
233,9 mijl

Maandag 9 februari 2004

Lekker uitgeslapen. Om 9.00 opgestaan. Ontbeten met bagels en donuts. Daarna lekker bij het zwembad gezeten en gekletst. Er kwam ook nog een buurvrouw op bezoek.
's Middags is Niels naar een maal gegaan en heeft nog wat rondgereden bij het strand en een natuurgebied. Inge heeft een Baantjes boek in het zonnetje uitgelezen.
Om 18.30 zou Debby van het forum komen eten. Wij wachtten en wachtten en om 20.00 toch maar begonnen. Bleek later dat rose de verkeerde dag had doorgegeven. "Shit happens". Om 22.30 zijn we gaan slapen

Rose, #jeff's room
Boca raton
$
233,9 mijl

Dinsdag 10 februari 2004

Om 8.30 opgestaan. Rose was bezig met een stevig ontbijt voor ons: Rosti, worstjes, eieren en toast. Toen begon het wachten. Niels had op het internet 3 seasons bay huizen gekocht, en als alles goed was zouden die vandaag bij Rose afgeleverd zorden... Inge is begonnen met de koffers in te pakken en was daar om 11.00 mee klaar. Om de tijd te doden zijn we naar een flea market gegaan.
Om 14.30 waren we terug, UPS was nog niet geweest dus nog maar even wachten. Op een gegeven moment kwam de truck van UPS wel de straat inrijden, reed door, kwam terug en reed weer door. Helaas, geen post voor ons dus.
Om 16.15 afscheid genomen en rustig aan naar Kissimmee gereden. Om 19.30 waren we terug bij het motel. Onze kamer waren ze niet vergeten en op het moment dat we de koffers gingen uitladen, kwamen Sandra en Stefan er ook aan. We zijn bij CiCi's wezen eten tot 22.00, daarna broodjes voor de lunch van morgen gehaald en gesmeerd. Om 22.30 naar bed

207,9 mijl

woensdag 11 februari 2004

Grote Disney dag. We hebben via via van vrienden een "one day hopper pass" (!) weten te regelen, dus we krijgen het druk...
Om 8.50 betreden we "Animal kingdom". Eerst moeten alle tasjes open, het drinken en eten mogen we meenemen,
en dan wandelen we recht op de tree of life af. Ik had begrepen dan Dinosaur een echte "must do" atractie is, dus daar eerst maar heen. Wat een bagger atractie zeg ! Ik ben blij dat ik daar vorig jaar geen tijd aan verspild heb. Onzinnig. Zo snel mogenlijk zo veel mogenlijk bochtjes draaien in het donker. Wat een lol. Het verhaaltje (is dat er wel eigenlijk ?) ontgaat mij volledig. Er staan wat dino's aan de kant, maar daar is het dan ook wel mee gezegd.
Enigzins zwabberig op de benen, gaan we richting "lion king show". Onderweg staat Mickey helemaal alleen in zijn eentje te zwaaien, dus heb ik van de arme muis als enige passant maar een fotoke gemaakt.
De "lion king show" was weer goed. De apen hadden er wat minder zin in dan vorig jaar, maar ala.
Verder door de tree of life waar je je nek verrekt van het kijken. Je blijft nieuwe beesten ontdekken ! We hebben een "boom opgezet" of dit getekend of spontaan gemaakt is. We gokken dat dit gewoon nooit getekend kan worden door bouwers. Erg knap ! In de tree "its tough to be a bug" een typische disney 3d animatie. Eigenlijk 4d, want de stoelen bewegen een beetje en de vochtigheidsgraad loopt plotseling op.
Verder naar "kilimanjaro safari".
Zeer onDisney. Dieren laten zich nu eenmaal niet regiseren, en dat blijkt ook wel als we een paar minuten stilstaan om een zebra over te laten steken. Verder blijft het een prachtig vormgegeven safari ritje. Onvoorstelbaar als je bedenkt dat het grondoppervlak eigenlijk maar erg klein is.
Een wandeling door "pangani forest exploration trail". Een beetje aapies kijken, en dwalen door een voliere die helemaal volgepropt zit met vogels.
2 Van ons groepje willen persé de "Kali river rapids" in, en komen er natuurlijk door en door nat uit. Geklukkig is het dik 20 graden celcius, dus opdrogen zal wel lukken..
We zijn terug gelopen naar "dinoland USA" alwaar de dames de "primeval whirl" in stappen, terwijl de mannen naar "the boneyard" sloffen. De whirl schijnt wat aan de tamme kant, want er wordt erg weinig gegild, terwijl de boneyard eigenlijk alleen maar saai is.
Dus wandelen we door het "rainforest cafe" richting buiten. Tring zeg ! Wat een herrie, en wat een heibel. Het ziet er prachtig uit daarbinnen, maar eten zou ik er toch niet willen. Te duur en te lawaaig.
Hup hup hup, in de auto, onderweg een zelfgesmeerde boterham etend naar "magic kingdom". De auto moet om de één of andere wazige reden op een paar kilometer afstand geparkeerd worden, en je bent verplicht om met de monorail naar de ingang te tuffen. Pure tijdverspilling, en opstoppingen verzoorzakend bij sluiting van het park, volgens mij.
Rond 2 uur 's middags stappen we het park in. Er wordt een fastpass gehaald voor "space mountain", en ondertussen touren we een rondje met de "transit authority" om tommorrowland eens op het gemakje van boven te bekijken. Dan komt "buzz lightyears space racer spin" voor een deel van ons. Het schijnt de bedoeling te zijn dat je vanuit een bewegend karretje op doelen gaat schieten, maar mijn maag is vandaag al genoeg in de mailing genomen in Dinosaur. Ik blijf lekker buiten staan, en ga naar "Disneys carousel of progress". Een best wel grappig ding. Je zit in een theater, en kijkt naar een poppen voorstelling. Als het stukje afgelopen is, draait het theater een kwart slag en gaat de voorsteling verder.
We hebben het staartje van de "share a dream come true" parade meegepakt, en gaan naar "mickeys toontown fair" terwijl Sandra en Stefan fastpassen gaan halen voor "Peter Pan""minnie's huisje", de aankleding van "goofys wiseacre farm" (een achtbaantje), "Donalds boat" (een klimparadijsje) en natuurlijk "Mickeys house". Alles glimt, en is lekker fel gekleurd. Helaas kun je bij Mickey in tegenstelling tot bij Minnie nergens aan of bij komen.
Sandra en Stefan gaan ondertussen in "Its a small world".
We komen weer bij mekaar, en blijken nog fors wat tijd over te hebben voor de fastpass geldig wordt, dus we doen gezellig "the many adventures of Winnie de pooh" een typische kinderatractie. Erg fleurig dat wel. Omdat er nog meer tijd over is, pakken we ook "Mickeys philharmagic" mee tijdens het wachten op de fastpass tijd. Wow ! Gaaf ! Minder klassieke muziek dan beloofd, maar wel heel veel Disney figuren in hetzelfde 3d verhaaltje. Ook hier nattigheid alom.
En er is nog meer tijd over ! Op naar "the haunted mansion", die we dan ook maar meteen meepakken. Het blijft leuk gedaan !
Eindelijk is het tijd voor "peter pans flight". Waarom daar 45 minuten wchttijd voor staat is mij een compleet raadsel. Je hangt in een gondeltje onder een baan, en beweegt je voort langs tafreeltjes die iets met Peter Pan te maken hebben. Gaaaap.
3 Van ons vieren gaan naar "big thunder mountain". Raadt eens wie er buiten blijft staan ? Ik ga op onderzoek uit of we voor "pirates of the caribbean" een fastpass nodig hebben. Nee dus, de wachttijd bedraagt 0 minuten. De boottocht door de pirates is mooi, maar niet spectaculair.
Onderweg naar de vuurwerkshow van 19.00 komen we langs "swiss family treehouse". Dus klimmen we de trappen op, en genieten van het uitzicht.
We staan in eerste instantie niet helemaal goed voor de vuurwerkshow, maar dat lossen we op door een stukkie verer te lopen. Tring zeg ! Ik wist wel dat Disney mooi vuurwerk had, maar dit is echt gigantisch mooi ! De timing tussen geluid en vuurwerk (-knallen) is perfect ! Het blijft maar doorgaan. En van alle kanten. Links, rechts achter het kasteel, echt overal knalt en flitst het ! Elke keer dat je denkt, nu zal het wel afgelopen zijn, begint er weer wat anders. Na 20 minuten is het dan echt afgelopen.
Aangezien het park nu dichtgaat loopt iedereen naar de uitgang. In tegenstelling tot wat we normaal doen, mengen we ons in het gedrang, en bereiken nar een kwartiertje het monorail station, waar iedereen als makke schapen in de rij staat, want iedereen moet met de monorail mee naar de parkeerplaats. Welke dwaas heeft dit verzonnen ? Onvoorstelbaar ! We nemen een risico en stappen in een lege monorail de andere kant op, richting de resorts. En de gok blijkt goed. De tweede halte is de parkeerplaats, en de plek waar we op de monorail naar Epcot kunnen stappen.
---
Op naar "Epcot". Niet mijn favo park, maar goed, we zijn met zijn 4-en dus het moet maar. We komen rond 20 uur in het park aan, en hollen meteen full speed naar "test track".
De wachttijd bedraagt 30 minuten. Een fast pass heeft geen zin meer, we maken dankbaar gebruik van een ontwerpfout in het systeem: er zitten 3 menen op een rijtje in de "autos", dus is er een speciale rij voor single riders om aan te vullen. We staan 5 minuten in de rij, en worden dan met 4 man in 2 autos geladen. Niet naast elkaar, maar och. Tring zeg ! Wat een ding ! 100 Km in een open wagen is echt wel gaaf ! Dit is een subliem idee. Ik zou dat mijn Peugeot 106 zo op kon trekken...
We lopen door naar "the living seas" die helaas gelsoten blijkt. Het hele "future world" deel gaat om 19.00 dicht, behalve een paar toppertjes.
Dus op naar "spaceship earth" voor wat geschiedenis les. In een langzame rit wordt je langs communicatie door de eeuwen heen geleid.
Ook hier is vuurwerk, dus gaan we naar "china" en kijken. Vele malen trager dan in Magic kingdom. Wel grappig dat alle lichten in het hele park op commando uit en weer aan gaan. De show duurt eigenlijk te lang, maar goed. We lopen verder in plaats van terug, en rondden het meer. Alles is dicht natuurlijk, maar het is toch grappig om door al die landen heen te struinen.

Om 22.00 stappen we in de (nu) lege monorail, en keren terug naar de parkeerplaats van Magic kingdom.
Om 22.15 rijden we weg... Sinds 8.45 's morgens, hebben we best wel een druk dagje gehad...

46 mijl

donderdag 12 februari 2004

Lekker uitgeslapen tot 9.30. Daarna ontbeten en wat geshopped bij de toeristen winkels.
's Middags terug naar het motel, gelunched en om 15.15 richting Ivette (eve van het board). Het was volgens de computer ongeveer 1 uur 50 minutten rijden en we hadden volgens Niels om 17.00 afgesproken. Helaas zaten we midden in de spits, en kwamen we om 18.30 pas bij haar aan. 2 Uur te laat bleek, want zij had op 16.30 gerekend. Ook bleek dat Ivette er van uit was gegaan dat wij zouden blijven slapen terwijl wij het daar helemaal nooit over gehad hadden. Enfin, nadat we alle misverstanden ahdden weggewerkt zijn we samen met haar 2 kinderen, in de auto gestapt en naar het strand gereden. We hebben wat over de pier gelopen en de kinderen hebben mnog gespeeld in de speelplaats.
Om 20.30 waren we weer bij haar terug en gingen Emilio en Carla naar bed. Wij hebben toen kip met rijst en broccoli gegeten. Tijdens het eten zag Inge iets zwarts over de grond kruipen van 5 á 7 cm. Het bleek een floridian water roach te zijn, best wel griezelig, maar ze vertelde ons dat het onvermijdbaar is, vanwege de omgeving waar ze woont. Ze heeft ook kleine lizzrds in haar planten wonen. Als toetje eten we cake met frambozen en frambozenjello, erg lekker. Na het eten kletsen we nog wat over de huisjes en andere dingen. Het is erg gezellig, maar we moeten nog 2 uur terug rijden, dus gaan we om 22.15 terug. We komen de volgende keer langer.
Om 0.15 zijn we terug in het motel en aangezien we morgen uitchecken zorgen we er eerst voor dat de koffers gepakt worden. Om 1.00 gaan we slapen.

216,7 mijl

vrijdag 13 februari 2004

Vandaag isonze laatste vakantiedag. Om 19.45 vanavond vliegen we terug. We staan om 8.30 op, gaan bij Sandra en Stefan ontbijten en laden oonze koffers in.
We gaan eerst nog een boottochtje van ruin anderhalf uur maken.. We huren een electrisch motorbootje aan een rivier midden in Kissimmee en varen rustig de rivier af. Het is wat fris, maar dat mag de pret niet drukken. Het is een ontzetten mooi ritje en als we terug zijn, gaan we aan de waterkant lunchen. Tijdens de lunch zien we tot 2x toe een otter zwemmen.
Na de lunch rijden we richting het vliegveld, maar eerst stoppen we bij "split oak forest mitigation park", om daar een wandeling van 1 1/2 uur te maken. In een gedeelte van het bos worden gecontroleerde branden gemaakt, zodat alle lage en dichte bebossing afbrandt. Veel wildlife zien we niet, wel veel sporen en één zwarte slang.
Om 16.00 rijden we verder naar de luchthaven en leveren we de autos in en gaan we ons inchecken. Natuurlijk willen ze van ons allebei de koffers controleren en is de douane chagerijnig. We eten nog een broodje en om 19.55 vliegen we weer weg.

45,6 mijl

Totaal gereden: 2048 mijl.